זכויות עדכניות לשורדי שואה וליורשיהם - 2020

אנא העבירו מייל זה לכל מי שאתם יכולים, גם אם המייל נשלח למישהו שנראה לא רלוונטי, ייתכן והוא יעביר אותו הלאה וכך המייל עשוי להגיע למי שזה יכול לעזור לו. ישנם אנשים רבים שלא מודעים לזכויות חשובות אלה!!!

facebook:אנא כנסו מכאן לעמוד הפייסבוק שלי ולחצו לייק ושייר כדי להפיץ מידע זה לחברים שלכם!

פנסיה סוציאלית מגרמניה לניצולי שואה מרומניה ושאר אירופה שהיו בגטו או בערים שהוכרו כגטו לאחרונה:

ניצולי שואה שהיו בגטו או בערים שהוכרו כגטאות ונולדו עד שנת 1936 זכאים לקבל פנסיה סוציאלית מהביטוח הלאומי הגרמני בנוסף לפיצויי הבריאות החודשיים או תלת חודשיים שהם כבר מקבלים. המידע הזה נכון לכל הגטאות שהיו באירופה. בשנים האחרונות הגרמנים הרחיבו את הרשימה באופן משמעותי והכירו בגטאות נוספים לפי מדינות כמו רומניה, בולגריה ועוד' :

רומניה:

לאחרונה הכירו בערים הבאות כגטאות:
יאסי, בקאו, בוטושאן, גלץ, פייטרה נייאמץ, פוקשאן, טקוץ, רומן, ברלד, ווסלוי, אלבה יוליה, קונסטנצה, טרגו מורש, טרגו נייאמץ, הרלאו, בוזאו, רומניקו סראט, שטפנשט, קריובה, פאשקן.
בעבר הכירו כבר בגטאות הללו ברומניה: טרנסניסטריה, צ'רנוביץ, מוגילב, גינטה.

בולגריה:

פלובדיב, סופיה – הרובה היהודי – יוץ בונאר, בלגואבגרד, ביאלה סלאטינה, ברקוביצה, בורגס, דופניצה, וראצה, וידין, וארנה, חאסקובו,טרזיאן, לום, לוקוביט, נובי פאזאר, סטארה זאגורה, סיליסטרה, סליבן, פילבן, פלובדיב, פרדיננד, פאזארדז'יק, צ'ירפאן, קיוסטנדיל, קרנובט, ראזגרד, רוסה, שומן.

סלובקיה:

ברטיסלבה, ויהן, סרד, נובסקי. כמו כן הכירו בגטו אמסטרדם, גטו שנחאי בסין ועוד'.

זכויות היורשים (אלמנות ודור שני )של יוצאי גטאות:

האלמנים או אלמנות של יוצאי הגטאות שהוזכרו למעלה זכאים לפנסיה חודשית לכל החיים. בנוסף, היורשים שהם לא האלמנים של הניצול אלא ילדיו או כל יורש חוקי אחר ע"פ צוואה, יכולים לקבל תשלום רטרואקטיבי אחד עבור התקופה בין 1.7.97 ועד ליום פטירתו של הניצול. בהתאם לתנאים הבאים (האלמנים צריכים לעמוד רק בתנאים 1 ו-3 ושאר היורשים - ילדים או ע"י צוואה צריכים לעמוד בשלושת התנאים יחד):

  1. הניצול שנפטר נולד עד 1935 ולא הגיש מעולם בקשה לביטוח הסוציאלי הגרמני.
  2. הניצול או אלמנתו נפטרו לאחר 27 ביוני 2002.
  3. הניצול הגיש בקשה לביטוח הלאומי בישראל לקבלת קצבת זקנה לאחר 1.4.75.

המידע הנ"ל חל על כל הגטאות שהיו באירופה ושהניצולים ויורשיהם טרם הגישו בקשות לפנסיה סוציאלית. לצערי הגרמנים דוחים את הבקשות של דור שני של יוצאי בולגריה.

קצבה חודשית לשורדי שואה מרומניה שעלו אחרי 1953 ולא מקבלים עדיין חודשית או תלת חודשית:

ניצולי שואה מרומניה שעלו אחרי 1953 וכבר מקבלים מענק שנתי ופטור מתרופות או שלא מקבלים עדיין כלום, ייתכן בתנאים מסוימים שיהיו זכאים לקבל קצבה חודשית מישראל בגין המלחמה. מדובר בניצולים שהחל מיוני 1941 היו תחת שלטון רומני בערים השונות ברומניה.

גם אלה שהיו רק תינוקות ואפילו עוברים (נולדו עד יוני 45) שהוריהם היו תחת שלטון רומני בזמן המלחמה יכולים לקבל זכות זו.

אלה שכבר מקבלים קצבה חודשית מישראל או מגרמניה או תלת חודשית מגרמניה לא זכאים לקצבה זו שניתנת רק למי שלא מקבל חודשית או תלת חודשית עדיין.

ניצולי שואה מרומניה שעלו לפני 1953, זכאים כבר משנת 2010 לקצבה זו. החידוש הוא לגביי ניצולים שעלו אחרי 1953.

קרן סעיף 2 שנותנת גמלה תלת חודשית של 1540 יורו :

ניצולים מאירופה (גם כתינוקות וגם כעוברים) שעדיין לא מקבלים שום גמלה שקשורה למלחמה ועלו אחרי 1953 והיו בזהות בדויה (חיו כנוצרים תחת כיבוש גרמני) או במסתור לפחות 4 חודשים בזמן המלחמה (גם כתינוקות וגם כעוברים) יכולים לקבל לפי קרן סעיף 2 שנותנת כל 3 חודשים רנטה של 1540 יורו. מקבלי קרן סעיף 2 מקבלים בנוסף גם השלמה חודשית ממשרד האוצר כדי שיהיה להם את המינימום של 2,420 ש"ח בחישוב חודשי וכן את כל ההטבות הנוספות שמוזכרות למעלה שמקבלים הניצולים מישראל.

ניצולים בישראל מהרשימה שפורטה למעלה בגטאות החדשים מרומניה שהוכרו לאחרונה זכאים גם לקצבה זו במידה ועלו אחרי שנת 1953. ניצולים שחיים בחו"ל והינם מרומניה מההערים שהוכרו כגטאות זכאים גם לקצבה זו.

קצת על הכותב:

אני בן של ניצולי שואה ולכן בחרתי לעסוק בפעילות חברתית זו, במסגרתה אני מדריך כיצד לקבל זכויות אלו. מכיוון שיש מידע חשוב להסביר ולהדריך אודות זכויות אלו, אנא הרגישו חופשי ליצור איתי קשר במייל או להשאיר הודעה בטלפון שבו מגיעים ישר למזכירה האלקטרונית שמיועדת לקבלת הודעות. עדיף להתכתב איתי במייל כי במייל אני יכול להגיב מהר יותר מאשר בטלפון. אתם מוזמנים לקרוא את אתר האינטרנט שהקמתי בנושא.

נא לכתוב במייל או להשאיר בהודעה בטלפון הנייד, פרטים אישיים כגון: שם, ארץ מוצא, תאריך לידה, שנת עלייה והאם מקבלים כיום גמלה כלשהיא שקשורה לשואה, ואם כן – איזו? אנא השאירו מספר טלפון ואני אחזור אליכם.

המייל: ghetto.rights@gmail.com או למייל: ariesi@zahav.net.il

טלפון נייד להשארת הודעות: 052-234-6566 או 055-6665123

אתר אינטרנט: www.amibar.coi.co.il

חשוב:

מכיוון שיש תקופות עם פניות רבות אני לא יכול תמיד לענות בטלפון או באימייל מיידית. אני משתדל תמיד לחזור לכולם, אם בטעות לא חזרתי אנא אל תתיאשו ושלחו לי מייל שוב או השאירו לי הודעה נוספת ואני אחזור אליכם. כאמור עדיף לשלוח לי מייל! אם יש לכם מכרים בחו"ל אנא כתבו לי ואשלח לכם אימייל באנגלית ובשפות אחרות כדי להעביר להם במטרה שהם ישלחו את זה לקהילה היהודית המקומית ואלי נצליח כך לעזור ליהודים ברחבי העולם.

בברכת שנה טובה, כל טוב והרבה בריאות,
עמי בר

חברים יקרים,
אנא העבירו מייל זה לכל מי שאתם יכולים, גם אם המייל נשלח למישהו שנראה לא רלוונטי, ייתכן והוא יעביר אותו הלאה וכך המייל עשוי להגיע למי שזה יכול לעזור לו. ישנם אנשים רבים שלא מודעים לזכויות חשובות אלה!!!

facebook: אנא כנסו מכאן לעמוד הפייסבוק שלי ולחצו לייק ושייר כדי להפיץ מידע זה לחברים שלכם!

פסיקות אלו מאפשרות לאלפי ניצולי שואה מכל האזורים הנ"ל להגיש תביעות חדשות אשר נדחו עד כה על הסף. על כן כל מי שרואים עצמם מהאזורים הללו, מתבקשים להגיש בקשה לקבלת גמלה חודשית בהקדם. גם מי שנדחה בעבר יכול לברר זכאותו עפ"י החוקים החדשים וגם מי שנדחה עקב חוסר הוכחות.

לזכאי הסכם השילומים, משרדינו עוסק באיתור מידע בכל הנ"ל לצורך קבלת פיצויים מקרן סעיף 2 גם למי שנדחו בעבר.

למקבלים גמלה חודשית יש קריטריונים רבים להגדלת הסכום באופן משמעותי.

תוכלו להיעזר בשירותינו לצורך איתור מסמכים, איתור רכוש ואיתור מידע שיעזור בתהליך הגשת תביעות חדשות וכן תביעות להגדלת הסכום החודשי.

משרדינו פועל באופן מקצועי מתוך ניסיון רב פעילות ורב שנים ובסיוע מומחים מוסמכים בתחום הפיצויים. כאמור אנו נאתר עבורכם מידע, מסמכים ורכוש שייסעו לכם בהגשת תביעה להגדלת הרנטות שמקבלים ישירות מגרמניה { לא מקרן סעיף 2}

הפניה אלינו אינה כרוכה בתשלום.
שמעונוביץ מיכאל
  • מלאו את טופס הפניה וניצור עמכם קשר בהקדם.
  • מוקד לקבלת הודעות בכל שעות היממה. 03-5771993
  • טל/פקס. 03-5742902
  • תא פקס: 1533-5742902
  • נייד. 0522-34-65-66

Warning: Undefined variable $list in /home/elcmusic/claims-against-germany/hit-counter.php on line 17

Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mysql_connect() in /home/elcmusic/claims-against-germany/hit-counter.php:44 Stack trace: #0 /home/elcmusic/claims-against-germany/2020-update.php(133): include() #1 {main} thrown in /home/elcmusic/claims-against-germany/hit-counter.php on line 44